2009. január 31., szombat

Kukucskálóablakok

A Tandem Grafikai Stúdió sorozatában jelent meg a fenti címmel egy könyv. De mi köze a társkereséshez? Annyi, hogy a kukucskálóablakokról készült csodálatos fotók mellett efféle apróhirdetéseket találhatunk a XX. század elejéről:


"A jégre miért nem jött kis piktorka? Rosszul tette mert valami kedves dolgot akartam magának mondani,amit maga olyan régen vár. Nem találja ki?"

"Commerce kávéházi szép hölgyet kérem csütörtökön ½ 3 - ½ 4 közt a Baross kávéház előtt elhaladni, mert ott várja »Doktor«. Egyedül jöjjön ám."

"Kérem azon bájos fiatal asszonykát, kit tegnap a Ferencziek-templomából hazáig kísértem - illő távolságban - nyújtson módot a megismerkedésre. Banális mondásokhoz nem vagyok szokva és Önt bizalmatlanná tehetném, ha már az első látás után most azt mondanám, amit sok léha ember mondana, hogy beleszerettem, de igazán nagyon mélyen találtam az Ön szomorú, könnyes szemeibe nézni, és azóta mindig magam előtt látom a kedves lengő alakját. és ha a valóságban már nem láthatnám Önt, nagyon vesztesnek érezném magam. Írjon kérem »Bizalom« jelige alatt."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése